Vse o vitaminu D

Vse o vitaminu D

V maščobi topen D vitamin je ključnega pomena za pravilen razvoj, rast in ohranjanje zdravja od rojstva do smrti. Njegova vloga je v našem telesu ZELO POMEMBNA. Eden izmed najpomembnejših D vitaminov je vitamin D3. Vitamin D3 se lahko ob sončni svetlobi pod vplivom UVB žarkov sintetizira tudi v koži.

ZAKAJ PA POTEM POMANKANJE VITAMIN D?

Težava nastane predvsem, v današnjem okolju, načinu življanja, pomanjkanju časa… Naš način življenja od nas zahteva, da se v službo odpravimo, ko sonce še niti ne posije, iz dela pa se vračamo ko velikokrat že zahaja, čez dan, pa svoj čas preživimo pod umetno svetlobo, težava pa je tudi da živimo v delu kjer v našem geografskem pasu, vitamina D z izpostavljanjem na soncu NE MOREMO DOBITI DOVOLJ in je zagotovo pomanjkanje vitamina izredno velika težava.

Strokovnjaki ocenjujejo celo, da  gre za pandemijo pomanjkanja vitamina D, saj ga imamo praktično vsi v pomankanju in potrebujemo dodatek, ki pa ga je potrebno skrbno izbrati!

Pomanjkanje vitamina D je zdravstveni problem v svetu in tudi (predvsem) v Sloveniji. Predšolski otroci naj bi po slovenskih študijah dosegali približno 21 % priporočenega dnevnega vnosa, mladostniki pa 60 %, kar kaže na slabo pokrivanje potreb po vitaminu D. Problem zadostnega vnosa vitamina D se pojavlja predvsem pozimi, saj je izpostavljenost sončni svetlobi veliko manjša kot poleti.

LAHKO S HRANO IN SONCEM DOBIMO DOVOLJ VITAMINA D?

NE! D vitamin nastaja v koži pod vplivom UVB sončnih žarkov – izpostavljanje soncu.

V našem pasu nastaja dovolj D vitamina le od konec marca do začetka oktobra, to pa je premalo sončnih dni, da bi si lahko zagotovoili zadosten vnos vitamina d. Če se v tem času VSAK DAN IZPOSTAVLJATE SONCU BREZ ZAŠČITE, brez zaščitih faktorjev, pokrival, oblačila…, lahko dobite minimalne predpisane zaloge vitamina D, ki pa velikokrat ne zadostujejo, poleg tega pa dermatologi tudi opozarjajo, da je izpostavljanje soncu v tem času precej nevarno.

S prehrano praktično ne moremo dobiti dovolj D vitamina. Največ ga najdemo v mastnih ribah severnih morij (ja, tistih onesnaženih v večini primerov), nekaj ga je v jajčnem rumenjaku.

Vendar pa bi za primer, za vnos D vitamina morali vsaki dan, pojesti velik kos lososa, kar je praktično neizvedljivo. Tako so za D vitamin najpomembnejši prehranski dodatki, ki naj bodo SKRBNO IZBRANI!

TEŽAVE, KI JIH POVZROČA POMANKANJE VITAMINA D?

Njegova vloga pri ohranjanju zdravih, močnih kosti je že dolgo znana in dobro raziskana, o tem je bilo že veliko zapisanega. D vitamin je odgovoren za vzdrževanje nivoja kalcija v krvi v točno določeni koncentraciji. Le ta omogoča normalno delovanje mišičnih in živčnih celic. Če je v prehrani dovolj kalcija bo D vitamin omogočil, da se bo iz tankega črevesja vsrkalo ravno toliko kalcija kot ga potrebujemo, v nasprotnem primeru, pa se bo kalcij izplavil iz kosti in kosti bodo postale krhke, razvila se bo osteoporoza, kako zelo sta osteoporoza in pomankanje D vitamina povezana, si lahko preberete tukaj.

Pomanjkanje vitamina D pri dojenčkih in majhnih otrocih povzroča rahitis, pri katerem opazimo odebelitve na hrustancih, deformacije skeleta ter manjšo moč mišic. Blagi znaki, ki nakazujejo na pomanjkanje vitamina D so izčrpanost, bolečine v mišicah in kosteh, močan pade imunskega sistema.

ZAKAJ JE D VITAMIN TAKO POMEMBEN?

Vitamin D ima pomemben vpliv na imunski sistem. Zadostne količine D vitamina so najboljša zaščita pred razvojem gripe in drugih obolenj.

Nekateri znanstveniki poudarjajo, da nas D vitamin v zadostni koncentraciji ščiti pred gripo enako kot cepivo. Dovolj D vitamina zmanjšuje razvoj avtoimunih bolezni kot so multipla skleroza, sladkorna bolezen tipa I in revmatoidni artritis.

Veliko raziskav je potrdilo, da ljudje, ki imajo dovolj D vitamina redkeje zbolijo za nekaterimi oblikami raka kot je rak debelega črevesja, dojke, prostate in druge oblike raka.

Tudi za zdravje srčno žilnega sistema je D vitamin pomemben. Dokazano pomaga uravnavati krvni pritisk. Danes potekajo študije, ki dokazujejo pomen D vitamina pri zmanjševanju depresije in njegovo delovanje na psiho-fizično stanje (glej2.5).

Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) je za uporabo na označbah živil, ki so dober vir vitamina D, odobrila naslednje zdravstvene trditve:

  • prispeva k normalni absorbciji/uporabi kalcija in fosforja
  • prispeva k normalni ravni kalcija v krvi
  • prispeva k ohranjanju zdravih kosti
  • prispeva k delovanju mišic
  • prispeva k ohranjanju zdravih zob
  • prispeva k delovanju imunskega sistema
  • ima vlogo pri delitvi celic

KOLIKO D VITAMINA POTREBUJEMO, je odvisno od starosti, pomankanja in težav.

Uradne smernice so:

  • OTROCI OD ROJSTVA DO 2 LETA 450 IU ali več, primeren izdelek najdete tukaj.
  • OTROCI OD 2-11 LETA 1000IU ali več, primeren izdelek najdetetukaj.
  • ODRASLI 2000-3000IU, primeren izdelek najdete tukaj.
  • NOSEČNICE IN DOJEČE MAMICE 3000 -4000 IU, primeren izdelek najdete tukaj.

V naši ponudbi pa tudi LIPOSOMSKI VITAMIN D, ki ga najdete tukaj, in LIPOSOMSKI VITAMIN K2+D3, ki z dodanim k vitaminom, pripomore k nalaganju kalcija v kosti in obenem preprečuje nalaganje kalcija v koronarne srčne žile, ki sicer povzroča otrditev žil oziroma kalcifikacijo, s čimer se poveča tveganje za pojav srčnožilnih bolezni.

Za natančno doziranje, pa je bolje da nam pišete na info@zdravobrok.si.

Sara Golob

Vse informacije in opisi na straneh spletne trgovine www.zdravobrok.si, na socialnih omrežjih, elektronskih novicah, in na drugih kanalih so zgolj informativnega značaja in nikakor niso namenjene kot nadomestilo za nasvete osebnega zdravnika, prav tako ne morejo biti nadomestilo za ustrezno zdravstveno pomoč, zdravniško diagnozo ali zdravniški nasvet saj niso izrecno potrjene s strani zdravstvenih organov. Izdelki se uporabljajo zgolj kot pomoč ob ustreznem zdravljenju.

V primeru, da jemljete še kakšna zdravila in druga prehranska dopolnila, svetujemo, da se pred kombiniranjem le teh posvetujete s svojim zdravnikom.

Zdravobrok.si
Close